A sudden change.

jaha, då tittade solen och den blå fram igen, och jag blev genast på bättre humör, huvudvärken försvann och allt känns mkt lättare. Hur fan kan vädret påverka humöret så mycket? Just nu har jag ett sånt lyckorus i min kropp, jag bara ser så ljust på allting, framförallt framtiden. Jag vet exakt vad mitt mål är, och jag vet exakt hur jag ska ta mig dit. Det är nog inte många som vet det vid 20 års ålder, och alla behöver inte heller veta det. För vissa är det just spontanitet och ovisshet som är det mest spännande, för andra controllfreaks (läs mig) är det det inte.

Iaf mitt mål är nu att ta mig igenom min kinesiska på Lunds Universitet nu i vår, samt läsa en kurs engelska i Lund i sommar (distans det med). Framförallt för att väcka engelskan till liv inför hösten, och kanske för att få ett litet bidrag från CSN också haha. Mitt mål är också att jobba så mycket som möjligt, men samtidigt ha tid till familj, vänner och släkt innan jag lämnar, och inte minst massa kul så som sommarfester, visit till Sthlm (fixa visum) och sol och bad. Jag ska helt enkelt ta vara på dessa 4 månader som jag har nu tills det att jag flyttar. 

Väl i New York ska jag plugga i fyra år på en av världens bästa modeskolor (wofuckingho), lära känna massa intressanta människor, knyta otroliga kontakter genom internship och diverse andra sociala tillställningar och inte minst ha så fruktansvärt roligt :) Efter det kommer jag att vilja jobba inom PR, advertising el. marketing på antingen en PR-agency/press office, PR-department hos en känd designer/modehus eller kanske på ett fashion magazine. Kanske stannar jag i New York, eller hamnar jag kanske någon annanstans i USA, eller så kommer jag tillbaka till Sverige efter mina studier. Fast mitt mål är ju även att få mitt Green Card så jag hoppas få stanna ;)

Så kort sagt, LIIIIVING THE DREAM. WOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0