Hot

Det är ngt helt skadat varmt ute, och jag njuter av varenda sekund. Var som sagt ute och gick, men var dum nog att ta svarta byxor och svetten rann av mig trots att jag hade ett linne. Väl hemma satte jag mig på balkongen med jordgubbar och solade och läste. Blev ganska så brun.

Tänk att i övermorgon är det första maj, helt galet. Valborg imon, har inte riktigt bestämt mig om jag ska vara hemma, med Alex eller ner till Malmö/Lund med Johanna. Känner inte alls för att supa gärnet från klockan 12 på dagen haha, och inte heller festa. Fan vad tråkig jag låter haha, men visst är det så att jag älskar att festa men här i Sverige är det typ så att man blir nästan "pushad" till att dricka för annars är man tråkig och inte längre så rolig att vara med. Jag tycker det är helt sjukt, men dem två gångerna jag gått ut nu detta året har jag bara druckit 2 glas av ngnting och varit nästintill nykter men haft riktigt roligt ändå, det beror nog helt på sällskap. Och det är ngnting jag kommer att fortsätta köra på, max två glas av valfri dryck men absolut inte sådana mängder jag druckit under varje sommar nu. Jag förstår inte ens att jag gjort så mot mig själv, det värsta jag vet är att vara bakfull och det näst värsta jag vet är att få i mig onödiga kalorier, främst genom alkohol. Därför ser jag framemot en helt underbar sommar, med lite alkohol och en massa kul medvetet festande. Jag kommer ju bara ha New York i bakhuvudet så denna sommaren kommer nog bli den bästa hittills i mitt liv! I'm so pumped!

En grej jag tänkte på, när man jämför t.ex. Sverige och USA i en sådan här fråga är att i Sverige blir man som sagt klassad som tråkig om man är nykter, och typ inte värd att festa med på ngt vis för den personen inte dricker, om man istället dricker för mycket blir man hånad och folk snackar skit bakom ryggen på en. I USA, i New York och San Francisco där jag har erfarenhet av fest är det fullt tillåtet att vara nykter, det uppskattas så mycket mer där än om man som tjej ragglar runt full som fan och klänger på killar. Ja, tacka vet jag USA. haha.

Nu ska jag fortsätta äta jordgubbar. Vi hörs efter jag tränat ikväll :)
xx

Lite mobilpics från dagen:



Här satt jag och avnjöt en god smoothie efter powerwalken.

Min älskling ville inte vara med på bild idag.

Efter solninge, De gråa benen börjar successivt försvinna.

xxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0