It's back.

Det smyger sig alltid på främst på onsdagskvällen, sådär mitt i veckan ganska sent på kvällen. Jag pratar om mitt godissug. Det är jobbigt, riktigt jobbigt. Men, snart är det fredag så jag kan hålla ut två dagar till, nemas problemas.

Sov inte hos mamma idag, stannade hos pappa så ska dit imon istället. Imon ska jag boka min flight till New York den 10e augusti. Wihu! Då känns det helt plötsligt ännu verkligare. Imon ska jag också fixa lite andra grejor men det tar vi då.

Idag pratade jag och mina pinglor om en väldigt tänkvärd sak. För något år sedan, ja inte ens för så länge sedan utan kanske för drygt ett år sedan levde jag ett liv där jag i princip längtade efter saker hela tiden. Jag var för upptagen med att längta så jag glömde helt bort vad som faktiskt hände mig medan jag bara längtade hela tiden. Det är något jag blivit mycket bättre på. Visst, jag längtar efter saker men det är inte så att det enda jag gör är att längta. Jag njuter helt enkelt av nuet när jag t.ex. läser en bok, träffar vänner eller en så enkel sak som att sitta rätt upp och ner och bara tänka. Att uppskatta livet även när det inte alltid händer roliga grejor tycker jag är otroligt viktigt. Det tycker jag är en mycket bra egenskap, och fler borde jobba med den. 

Nu ska jag hoppa in i duschen, Stepen var jobbig idag och svetten rann. Fräscht!

Sov gott,
xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0