Sol sol sol

Vaknade av de underbara solstrålarna. Öppnar ögonen och tittar ut - blå himmel! Bara till att skutta ur sängen, ta en dusch och nu sitter jag här med en kopp te. Jag är så lycklig idag, och har varit ett tag nu. Kan bero på att all jobbig ångest bara rann av mig som följd av antagningen till F.I.T och att jag fick ett jobb. Ni vet när hela livet känns helt perfekt och fulländat? Det är var jag kallar lycka. Men också att kunna vara lycklig oavsett rådande situation, det är ännu viktigare. Det var jag förr väldigt väldigt dålig på. Blev lätt deppig om det inte alltid hände något roligt eller om jag bara satt hemma. Jag vet att många människor fungerar så, och det jag gjorde för att verkligen jobba med det var att ta lite tid "off" och lära mig uppskatta livet även när det inte alltid händer roliga saker. 
Nu älskar jag att vara hemma, jag kan sitta rätt upp och ner och ändå vara lycklig av ingen som helst anledning. Det är en oerhört härlig egenskap som fler borde unna sig. 

Nog om det, nu ska jag ut och gå min promenix, sen hem till mamma och göra en smoothie. Det är ju helt klart en fördel med skilda föräldrar när vi inte längre har en mixer hos pappa, men mamma har en. Men det är nog också den enda fördelen...:/

Ha en underbar dag. TALK TO YA LATER.



Kommentarer
Postat av: charlotte

kul att lasa din blogg din new yorker!!:) vi ses efter barcelona och tar en smoothiie i solen love you steffiii

2009-04-02 @ 23:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0