Xiàntiän lái le!

Yes för det är den. För er icke-kineser betyder det alltså vår/sommaren är här . Och det är den, på riktigt. Idag har jag fått min första synbara solbränna, och det är lycka för mig. Jag kände mig som sagt genomskinlig tidigare. Har hittills idag fått gjort lite ärende och solning, alltså inget vidare produktiv idag. Nu väntar en promenad, kanske kan gå utan jacka??? Svettades i min skinnjacka tidigare så den får stanna inne iaf. 

Sen blir det lite kinesiskaplugg och sen är det nog kväll när jag är klar med det. Och då blir det mys med min allra bästa vän; min underbara syster. 

Det är nästan precis ett år sedan denna bilden togs. Jag minns dagen så väl solen sken och det var underbart varmt, det var lördag och jag jobbade endast ngr få timmar på förmiddagen. Jag och Marlowe lekte på lekplatsen och kollade på twinsens baseballgame på planen intill. När min arbetsdag var slut hämtade mina två pinglor Johanna och Amanda upp mig i Johannas pinglebil. haha. Vi körde och köpte smirnoff Ice och körde sedan med hög musik och nerrullade rutor över Golden Gate bron ut till Marin County, Novato. Väl framme lade vi oss vid poolen, och varvade solningen med ett dopp i poolen tillsammans med en smirnoff och en cigg. Vidare lagade vi mat och körde sedan i mörkret in mot San Fran igen för att gå ut på en bar. Att se mitt älskade San Francisco från Golden Gate bron i skymningen är något av det vackraste jag sett. Jag saknar min tid i San Fran (USA överhuvudtaget), jag hade nog det roligaste aupair-året jag ngnsin kunde få. Det går faktiskt inte en dag utan att jag tänker på den tiden och vad den gav mig... Hoppas att my future husband (som jag planerar hitta i New York) efter några år i the city också vill flytta till SF. 

USA, snart kommer jag!!!!!!!! (jag skiter i skrivlagen om tre utropstecken)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0