Apartment hunting

Hej Sweden.

Hoppas allt är bra med er. Kaoset börjar lägga sig lite och idag känns allt en aning bättre. Har fortfarande inte fattat att jag faktiskt är i New York. Men denna gången är det inte bara semester eller några veckor, utan jag har faktiskt flyttat hit. Både jag och Eleonore får ständigt påminna oss om detta.

Vi har säkert gått 2 mil idag, i 32 graders värme. Varit runt på olika lägenhetsvisningar, men har inte hittat något som passar. Vi vill så gärna bo i SoHo så imon ska vi dit och kolla järnet. Vi får iaf tillbaka våra pengar som vi betalat in för den där första jädrans lägenheten.

Dagen idag gick väldigt fort så vi hann inte köpa mobiler utan det får bli the first thing in the morning. Jag ska köpa en Iphone istället pga. lite olika anledningar, bl.a. att där är en kamera så ni kan få lite bilder eftersom vi kamera är sönder. 

Här är så mycket snygga killar att jag tuppar av, men det är ju som vanligt. Helt underbart alltså. Känner mig så hemma här att det är liksom ingen big deal längre, I love it. Jag bara gillar inte det aktuella kaoset. Men som sagt, det går nog över efter helgen då vi fixat allt.

Jag fick de flesta av klasserna jag önskat, så det känns bra. Blir ett ganska lugnt schema första terminen vilket jag tror är bra för mig. 

Till lunch åt vi sushi precis här vid hostelet, och nu ska vi strax iväg och köpa lite ägg och göra äggröra. Det blir säkert bättre med maten sen när vi har ett eget place.

Nu ska jag surfa vidare här innan vi går och lägger oss. Känner mig en aning jetlagged och behöver all energi jag kan få.

Vi hörs imon igen, hoppas ni har det fint hemma.

xx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0