Efter regn kommer sol

Vi har efter många om och men hittat vår absoluta drömlägenhet vilken vi flyttar in i på lördag, och nu är det på riktigt. Den ligger 2 minuter från där jag bodde i höstas, alltså i Soho på Thompson Street. Det finns inget bättre ställe än att bo på än just precis där. Även om det innebär en 20 minutes powerwalk till skolan varje morgon känns det bara så rätt.

I morse ringde jag alltså till en real estate agent som vi mötte upp i Soho vid 12.00. Hon visade oss några lägenheter men det visade sig att vi skulle behöva betala 1 år up-front, eventuellt ha en guarantor i USA eftersom vi inte är Americans. Jag kontaktade min värdmamma i San Francisco, och snäll som hon är ställde hon upp som guarantor. Det visade sig dock att vi inte behövde henne för dem var snälla och lät oss betala "endast" 6 månader up-front vilket vi hade till. Så nu flyttar vi in på lördag, och ni anar inte hur bra det känns :) Det bodde typ världens snyggaste kille i det huset också, så det var bara ett extra plus. Helt underbart!

Efter drygt 5 timmars gående, taxiåkning och subwayåk över halva Manhattan kände vi oss så jäkla bra och nöjda så vi gick runt lite i The Village och jag köpte en fro-yo och smaskade på. Det regnade lite idag vilket var otroligt skönt. 

Jag vet seriöst inte hur mycket motion jag kommer få här med allt detta gående, det jag vet är att jag kommer få otroliga ben haha. 

Efter det var det att ta tag i nästa grej: Fixa ett amerikanskt bankkonto. Vi gick till Bank of America och har nu öppnat vårt första amerikanska bankkonto vilket känns väldigt bra det med. Vi kollade även mobiler, så får se hur vi gör med det. 

Imon ska vi först till banken och ta ut några checkar så vi kan betala vår real estate agent. Vi fick förresten tillbaka varenda öre på det vi betalt innan idag. Så det är skönt. Imon ska vi efter det mäta lite i lägenheten och sen till IKEA för att beställa grejor som vi behöver få levererade på lördag då. Lägenheten är väldigt väldigt mysig, på femte våningen och båda sovrummen har fönster mot gatan. Det ena rummet är lite mindre med garderob, och det större är ju då... större uppenbarligen haha, och har ingen garderob. Så Eleonore ska ha det stora rummet eftersom hon behöver ett skrivbord att sy på. Jag ska ha det lilla som kanske rymmer ett skrivbord, annars en byrå. 

Så som ni ser börjar allt rulla på, jag har registrerat mig för klasser, vi har boende, fixar mobil och möbler imon sen är det i princip bara internet. Vi längtar båda till helgen då vi ska gå ut och festa, det kommer vi vara värda då och det ska bli så jäkla roligt. 

Nu sitter vi nere i caféet här på hostelet, dricker vatten och chillar lite. Ska strax gå upp för en dusch, sen blir det nog att sova ganska tidigt skulle jag tro. Jag är utmattad. 

Allt börjar kännas bättre nu, nu märker jag hur mycket jag älskar det. Det är här jag hör hemma, och det är här jag trivs som fisken i vattnet. Jag älskar min nya hemstad och jag känner bara på mig att detta kommer förändra hela mitt liv och jag kommer ha the time of my life.

NU KÖR VI!!!!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0