First day at school

Eller ja, första dagen av orientation veckan är avklarad. Jag och Eleonore vaknade vid nio, gjorde i ordning oss och traskade norr upp mot Chelsea där skolan ligger. Dagen till ära hade FIT satt upp ballonger som en bro över hela gatan och alla studenter stod utanför och granskade varandra och försökte få ögonkontakt. Sött. vi gick in, skiljdes åt eftersom vi skulle till olika salar. Jag mötte upp med några i samma major som jag och gick in och hade en 2 timmars lång föreläsning om saker jag redan visste. Men det var kul att se folk, lärare och skolatmosfären. Diggade vår "president" då hon avslutade hela sessionen med att säga "Do well in school, but for God's sake dont forget to have fun fun fun; You're now in New York". Då rös jag lite. Där satt jag med alla andra elever, merparten från USA, och har verkligen tagit mig hit från Sverige för att uppfylla ett av mina högsta mål i livet. Fan vad stolt jag är över mig själv!

När vi var klara skulle vi fixa Student ID men där var sådan enorm kö att vi ska göra det på torsdag istället. Vi gick sedan längs 6th avenue och gick in i lite olika affärer, sedan mot Meatpacking District, The Village där vi stoppade för lite fro-yo och sist men inte minst vårt älskade hem SoHo. 

Tänkte ta det lite lugnt nu ett tag, sen gå och handla. Vi ska senare snöra på oss gympaskorna och gå för en powerwalk längs Hudson River. Ikväll vet jag inte vad som händer, men säkert något roligt, IM IN NEW YORK BABY!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0