FRAMME.

Okej. Sorry att jag inte uppdaterade igår men det var kaos från det att vi landade. Haha. Vi träffades i Paris och var båda sjukt trötta men spända, glada och ledsena på en och samma gång. Flygresan gick smidigt och vi komer fram runt 4 PM. Tog taxi in till Manhattan och skylinen ger mig fortfarande rysningar. Kom fram till lägenheten och det visade sig att vår mäklare inte att closed the deal så vi kunde inte flytta in förrän idag, men lägenheten var alldeles för liten så vi bestämde oss för att inte ta den. KAOS utbröt alltså och vi fick hjälp av så många snälla och trevliga människor och hamnade tillslut i en jättefin byggnad med ett halvmöblerat rum över natten, for free. Bokade hostel tidigt i morse och har nu släpat vårt ENORMA bagage hit. Jag sitter och försöker registrera mig, men som vanligt med FITs server bryter den alltid ner eftersom alla jävlar är så otroligt ivriga där. Idiots. 

Eleonore är iväg på skolan och gör sitt placement test eftersom hon inte gjort SAT-testet. Jag sitter här och letar lägenheter, registrerar mig (försöker iaf) och äter ett äpple i källaren på vandrarhemmet.

New York är underbart, som vanligt. Jag har inte sett så mycket av det ännu då det är mycket att fixa, så jag väntar mig kunnat börja njuta av allt först i helgen när allt är fixat. 

Idag ska vi alltså på lägenhetsvisningar, köpa mobiler, kolla skolan lite, ut och käka och bara njuta. Vi ska också ha tillbaka våra pengar som vi betalade till den där jävla mäklaren.

Nu ska jag fortsätta här, hörs senare

Miss you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0