Internet, lägenhet och party!

Okej, jag är tillbaka! Vi har nu fixat internet i lägenheten och äntligen känner jag mig mänsklig igen. Jag har nog aldrig känt mig så isolerad som det här dygnet utan mobil och internet. Vi lämnade hostelet igår vid 9.00 AM för att ta vårt pick och pack och äntligen flytta in i vår lägenhet. Eftersom ingen taxi kunde ta allt bagage plus oss två slutade det med att jag låg ovanpå alla väskor bak i taxin. Vi släpade upp väskorna till 5e våningen där vi bor och satte oss och väntade på våra möbler. Vi satt båda i våra fönster och bara tittade ner på kära Thompson Street där vi bor. Mitt rum är lite mindre än Eleonores eftersom mitt redan har inbyggd garderob plus liten balkong jämnade det ut sig. Jag älskar mitt rum, det är så himla mysigt, och hela lägenheten i sig är underbar.

Från min lilla balkong ser jag Empire State Building (Amazing) och rummet rymmer en queen size bed, skrivbord, stol, byrå, spegel och lite lampor. Vi har kommit i ordning ganska bra på bara ett dygn, jag ska bara montera ihop min byrå och sätta upp min spegel sen är jag klar. Jag längtar till ni kommer hit och bor, ni kommer älska det! Sängen är väldigt stor och det känns otroligt tomt att ligga i den själv, så igår när jag skulle sova fick jag typ lite lätt panik och kände mig så ensam haha. Hoppas det blir bättre i natt.

Så igår monterade vi från klockan 5 PM till drygt 10 PM då Bella och Emma knackade på dörren, vi svidade om till partyoutfits och började dricka en drink. Stack härifrån vid drygt 1 AM och tog taxi till 1Oak där vi dansade, pratade med folk och blev erbjudna kokain som om det vore en coca cola. 

Kom hem vid halv fem och gick och lade oss i varsin stoooor säng haha. Vaknade vid 10 AM, gjorde i ordning oss och gick och fixade vårt efterlängtade internet som vi inte fick igång förrän nu typ 7 timmar senare. Vid halv sex tog jag tåget ut till Brooklyn för att käka middag med Bella och Emma. Därefter tog vi en sväng inom ett fro-yo ställe och satt och snackade några timmar innan jag åkte hem till SoHo igen. 

Imon är det måndag och det betyder att jag varit iväg en vecka, eller nu för en vecka sedan exakt åkte jag hemifrån. Time flies.

Imon tänkte jag börja dagen med en promenad längs Hudson River innan jag ska handla mat för den kommande veckan. Därefter blir det nog att kolla upp lite med kurslitteratur som jag behöver, samt köpa en mobil. Så jag lägger upp bilder imon tänkte jag.

Jag älskar att vara här, det känns redan som hemma trots saknad efter familj och vänner givetvis, jag har ju som tur är min Bella och jag och Eleonore går väldigt bra ihop. Jag längtar till skolan börjar så jag får lite rutin på allt. Nu i veckan blir det nog mycket promenader, vidare utforskning, utgång och bara chill i vår älskade lägenhet. 

God morgon Sweden, God natt från New York och en trött Steffi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh bitchie :) Blir så glad när jag läser allt!!

2009-08-17 @ 18:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0