Last day in Sweden

I alla fall för några månader. Igår var väldigt mysigt, fixade hemma hela dagen, fick fotvård och var ute och åt i Norra Hamnen. Kramade om mina älskade morföräldrar och min bästa vän. Det kändes okej, vi har varit ifrån varandra way längre än vad vi kommer vara denna gången så det ska gå fint. Åkte sedan hem till mamma, vi kollade två filmer och hade det mysigt. 

Nu har jag precis vaknat, vi ska strax gå ner till stranden för några timmars sol (lite molnigt ännu) och lite lunch. Sen har jag typ en miljon saker att göra när jag kommer till pappa so I better get moving.

Blir ingen bloggning förrän sent ikväll, tänkte att jag skulle vara uppe så länge som möjligt så jag kan sova på flyget, måste nämligen slutföra mitt projekt vilket tar några timmar haha. 

Alltså, jag kan inte förstå det. Imon flyttar jag till staden som jag drömt om att jag skulle bo i i säkert 5 år... Det kallar jag fantastiskt. Och nu såhär dagen innan då det känns i hjärtat att jag än en gång ska lämna min familj och släkt så intalar jag mig själv att jag har bott längre hemifrån innan och att det bara är några månader i taget och att dem kan komma när dem vill till mig :) Denna gången är det ingen som tvingar mig att stanna kvar eller någon jag kan svika (som när jag åkte som au pair och var tvungen att stanna), utan jag har bara mig själv att tänka på. Det känns bra, och jag kan alltså komma hem en snabbis om det skulle göra för ont i hjärtat. Det känns skönt :)

Så nu vet ni det med, nu är det hopp i bikinin sen stranden.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0