Nothing ventured, nothing gained

Vaknade vid 8 av att klockan ringde. Fixade i ordning mig, åt frukost traskade sedan längs 6th avenue upp till 27th street där skolan ligger. Eller ja, den ligger på 7th ave and 27th street. Där mötte jag upp Olga, Liza och ngn gay som var väldigt trevlig. Notera att det inte är väldigt vanligt med straighta killar på denna skolan, där är några men ingen jag sett. Skönt.

Vi gick till caféet för dem skulle köpa frukost, GOSH vad jag hade dött om jag hade bott på campuset. Fy farao. Vi gick sedan till salen där vi skulle ha vår introduktion till vår major. Träffade två män som var väldigt skämtsamma och trevliga och det var dem som var ansvariga för Advertising and Marketing Communications.

De hälsade oss 125 elever välkomna med att gratulera oss för att ha kommit in av 1500 sökande. Yey. Berättade lite om kursupplägg, betygsystem, internship etc. etc. Något dem nämner otroligt mycket är hur mycket vi måste networka hela tiden, det är det allra viktigaste. Like we didn't know? haha

Okey, därefter gick vi i grupper om tio för att träffa vår egen student advisor. Jag hade tidigare pratat med en tjej, som var på sitt andra år i samma major som jag, vilka lärare som hon ansåg vara bäst. Som tur var visade det sig vara en av dem här som faktiskt blev min student advisor. Jag kommer även ha honom i min måndagsklass vilken är "Advertising and Promotion". Fixade därefter mitt Student ID som jag måste ha HÄNGANDES runt min hals all the time.

Fick även reda på att Kenneth Cole kommer och föreläser i september. Woop.

Något jag märker av är att studenterna är så himla unga, generellt sätt 3 år yngre, känns lite konstigt då både Eleonore och jag kände att det var som att börja gymnasiet igen haha. 

Nu sitter jag här och tänker på vad jag ska äta ikväll, blir nog kyckling, cottage cheese och tomater. Det hade jag ju inte ätit sen jag kom hit haha. Bara varje dag. Ska ut och gå, men just nu är det sjukligt varmt så det är nog ingen bra idé att ge sig ut på en powerwalk just nu om vi inte vill svimma. Men senare i eftermiddag när det är lite svalare. 

Ikväll ska vi ut, så jädrans roligt. Kan liksom typ inte få nog av ställena här. Ni som inte har testat, ni borde, u are missing out on something... Det här kan bli farligt eftersom jag inte går så mycket i skolan heller haha. 

Nej, nu bestämde vi oss för en powerwalk ändå. Mot Hudson River.

Hörs senare,
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0