Another year has passed - 2009

Jag skriver nästan varje år ner en sammanfattning av det gångna året. Jag tycker det är kul att kolla tillbaka på, och se vad som hände i mitt liv just det året.

Nu sitter jag här, dagen innnan den sista dagen på detta året. Jag funderar på vad som hänt mig, vilket är otroligt många saker. Vad jag gjort bra, och vad jag inte gjort bra och vad jag således ska göra bättre kommande år.

2009 sammanfattar jag verkligen som förändringens år. Januari började med att mina föräldrar valde att gå skilda vägar efter många år tillsammans. Det var hårt, väldigt väldigt hårt men jag klarade det, och dem också. Och trots tårar och nedstämdhet mår jag bättre än någonsin av det just nu. Det var det absolut bästa som kunde hända för alla involverade.

Efter det började bli väldigt fixerad vid träning, vilket jag fortfarande är (även om jag är lite off track right now). Hela våren spenderades tillsammans med familj och få få nära vänner som jag mådde bra av att vara med. Trots att dem flesta av mina bästa kompisar befann sig utomlands hade jag dem nära mig. Jag gick också i väntans tider, och kollade dagligen brevlådan efter mitt besked om antagning från FIT. I slutet av mars, rättare sagt den 18 mars ändrades mitt liv totalt. Jag kommer att minnas den dagen för resten av mitt liv, jag kom in på skolan och med det gjort började mina förberedelser inför min flytt till staden i mina drömmar - New York baby!

Våren flöt på i samma takt med Stockholmsbesök, fixande med alla möjliga papper till skolan osv. Sedan kom den underbara sommaren. Jag och min bästa vän i hela världen bokade en sista minuten till Grekland där vi hade det underbart mysigt. Vi kom hem, jag fyllde 21 år. Jag jobbade på riktigt för första gången i mitt liv den sommaren.

Sen var det helt plötsligt den 10 augusti - Dagen jag flyttade från allt vad trygghet hette, från en liten by i Sverige till världens metropol och coolaste stad som nu är det jag kallar mitt hem. Det började kaosartat men vi löste allt och fixade vår drömlägenhet i SoHo, går på världens bästa skola som kommer ge mig vilket jobb jag vill, lever livet med underbara människor, träffar amazing kontakter - Ja, jag hittade hem helt enkelt. I takt med att jag förlorade vänner här hemma hittade jag också en ny bästa vän - Min älskade roomie Eleonore. Jag gjorde grejor jag aldrig drömt om att få göra, hittade på massa bus, lärde känna staden in och ut, pluggade som ett as och hade så jävla kul helt enkelt. Åkte hem totalt tre veckor denna terminen och nästa gång blir i sommar någon vecka, om jag kan slita mig från staden och The Hamptons dvs. Hehe. Det var helt enkelt en jäkligt bra uppvärmning för kommande år - Nu kör vi!

So, kort sagt har detta varit både ett sorligt men också det bästa året i mitt liv. 2010, jag har höga förväntningar på mig själv inför detta året och jag tror inte jag kommer bli besviken. Jag har inte direkt några nyårslöften mer än att jag ska fortsätta precis som jag gör nu:
- Forsätta att sköta skolan exemplariskt och ta vara på kontakter/jobbchanser osv.
- Träning och mat
- Ta vara på min familj, släkt och vänner trots avståndet
- Vara positiv och ta vara på varje chans i livet, vara konsekvent men tänka att jag lever faktiskt bara en gång

Helt enkelt bara ta tillvara på varje sekund av mitt liv och göra det bästa av det!

Jo men faktiskt ett nyårslöfte - Hitta någon jag kan gifta mig med så jag kan få mitt Greencard så jag kan få stanna och jobba. Perfekt!

Så imorgon ska bli en mysig dag, ingen nyårsstress eller ängslan över att inte ha hittat den perfekta klänningen, festen osv. Jag ska börja dagen med en lång promenad med mamma. Sen hem och fixa mig innan Alex kommer hit och vi ska göra lite grejor på dagen bl.a. bada jacuzzi, äta lunch osv. På kvällen ska vi laga mat hemma här hos pappa. Vi ska spela massa sällskapsspel och vid tolvslaget ska vi ta bilen upp till Kullaberg så vi kan skåla i cider med utsikt över hela Kullabygden. Jag kunde inte tänka mig en bättre nyår i år, jo, kanske Miami, men det får bli next year ;) Så det blir en nykter nyår, och det ska bli så skönt.

Nu ska jag krypa till kojs.

Vi hörs imon igen!
xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej :) hur sökte du in till skolan? och vad kollar dom på, betyg erfarenheter etc? .. :) är också intresserad av marknadsföring och mode så det hade varit jättesnällt om du hade kunnat ge lite snabb och bra info :) .. tack

2009-12-31 @ 16:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0