Back in the city.


Nu sitter jag här igen vid mitt skrivbord och har liiiite svårt att förstå att jag redan varit hemma, jag bokade nyss biljetten och satt nyss på flyget hem? Men Gud vad härligt det var :) Precis vad jag behövde, och nu är jag tillbaka med fulla krafter och fokus på mina tre sista veckor av denna terminen. Galet fort har det gått!

På samma gång som jag älskade att vara hemma var det otroligt skönt att komma hem här och träffa Elle igen och gå till skolan (det tyckte jag inte på flyget hem...) Skönt att känna så, känns så otroligt bra på skolan!

Jag kom hem för en stund sen, gick till halv fem idag, min långa dag. Alla kurser börjar slow down nu, och vissa slutar redan nästa vecka. Min sista kurs slutar dock den 21 men då har jag i princip bara den. Så det är skönt. Har alla mina finals nu med start nästa vecka, och efter det är kurserna slut så. Konstigt, kändes precis som vi började haha.

Har lite julkänsla, kanske inte i vår lägenhet, men i New York iaf. Gick längs 5th Avenue hem och där var den traditionella julgranen, julpyntat till tusen i skyltfönster och ljusslingor. Mysigt! Vi ska åka till IKEA nästa vecka och köpa lite grejor tänkte vi så vi får lite juligt här på 98 Thompson Street.

Annars? Sitter här och äter lite fruktsallad till middag och laddar inför träningen. Ska träna med min svenska vän Kikuyu på gymmet här igen. Har en vecka provträning innan man köper kort så det är toppen.

Imon är vi lediga, blir mycket plugg, ska försöka ta mig upp till Central Park och gå och strosa rundor och kolla lite på Upper East, jag har nästan inte varit där sen jag flyttade hit. Sen nästa helg igen ska vi åka skridskor i Central Park. Mysigt va?

Nu ska jag svida om till träningskläder sen jogga bort till gymmet som bara ligger 5 minuter här i från. Convenient.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0