SNOW

Jaha, då var jag själv. Elle åkte tidigt imorse och jag saknar redan min älskade roomie! Jag har kommit på att jag verkligen inte gillar att vara ensam, när det inte är självvalt då. Jag gillar inte det alls, har väldigt svårt för att koppla av och är istället hyperaktiv för att inte behöva påminnas om det. Men som tur är det bara imon söndag då jag måste sitta inne också och plugga inför min sista exam som jag har på måndag, sen har jag massa att stå dem tre dagarna innan jag också åker så då kommer jag inte känna så antagligen. Jag ska handla julklappar vilket lär ta sin lilla tid, städa hela lägenheten, tvätta, packa och fixa med massa annat.

Idag har det snöat, eller snöar fortfarande, sjukt mysigt! Var ute och gick en runda innan. Det ska tydligen fortsätta hela natten. Jag älskar snö, så himla mysigt, särskilt när man sitter inne med tända ljus och ska strax krypa ner i sängen för en bra film. Lovely.

Gud vad jag längtar till att få komma till Sverige nu. Fast jag är himla glad att jag är här över julen lite också, får det bästa av de båda. När jag var hemma sist gick det så fort, det var en vecka som gick sjukt fort. Samt att alla finals låg framför en så jag kunde ändå inte koppla av till hundra procent. Så det känns otroligt skönt att jag har två veckor nu att umgås med familj, släkt och älskade Alex och Challe och bara ladda för det nya året som jag bara vet kommer bli helt underbart bra. Ytterligare en termin på FIT, vi går mot ljusare tider, resor som planerats och bara massa andra planer som vi har smidit ska sättas i verk. Så jag ser minst sagt framemot att på riktigt starta mitt liv här i New York, hösten har varit en bra uppvärmning, lära-känna-staden-och-skola-fas, och bo in sig och känna på olika grejor. När vi är tillbaka är det fullt ös med skola, jobb, PARTY, kontakter, resor, träning och annat som står på vår nyårslöfte-lista.

Nu ska jag sätta mig i fönstret och dricka lite tea innan jag sätter mig i sängen och ser Sex And The City - The Movie.

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0