Shopping

Vilken lam och härlig dag jag haft, har inte gjort någonting i princip. Nu ikväll tog jag tag i lite saker som jag skjutit upp en längre tid. Att laga kläder; ni vet en knapp hit, en dragkedja hit. Jag hatar när saker inte är fixade så idag tog jag tag i det. Jag blötlade många av mina vita kläder i Vanish för att få dem riktigt vita igen. Sen öppnade jag garderoben och tittar på alla kläder jag nästan aldrig använder och tänkte: Vad kan jag göra för att börja använda dem? Så jag tog fram saxen, lite kedjor och nål och tråd och började klippa och sy. 

Gjorde om en klänning, en otroligt tacky klänning som jag aldrig använt nästan men köpte när jag var 17 år i en fin butik i Helsingborg. Det jag ville ta vara på var den djuuupt uringade ryggen och göra om det till en slouchy t-shirt. Den blev verkligen hur cool som helst. Satt sedan en silverkedja som hänger ner i ringningen, och gjorde den lite mer lössittande. Sjukt snyggt till ett par jeansshorts och sandaler. Eftersom jag verkligen älskade uringningen baktill på denna tröjan, klippte jag lite i en annan svart lössittande t-shirt så den fick en fin rygg också. Älskar att visa ryggen, det är så vackert tycker jag. 

Sen lade jag även fram hela 4 par jeans som jag tycker sitter för löst. Ska sy dem hemma hos mormor och morfar imon tänkte jag. Snodde även ett par jeans från min bror som han inte använder längre. Riktigt coolt med lite lösa ljusa jeans, men frågan är om dem inte blir snyggare som jeansshorts? 

Sen var det äntligen dags för lite nätshopping. Jag hade en lista med några saker jag måste köpa så jag som sagt slipper gå och småhandla senare i höst. Det är ju faktiskt inte det mina CSN-pengar ska gå till. Så får passa på nu istället. Jag smygstartade lite ikväll och köpte ett par sjukt snygga paljettleggings (riktigt fint med ett löst linne, skyhöga klackar och kuvertväska - yes, drömmer mig bort till New York...), en snygg midjekjol (kan inte få nog) och sist men inte minst ett par skyhöga klackar. Visar bilder imon.

Imon ska jag till väla innan jag åker hem till mormor och morrfar. Där blir det köp av alla skönhetsprodukter, Office-paket till Mac, extern hårddisk. Blir även beställning av kavaj och hela 3 par skor... Väljer att köpa dem redan nu för vill ha allt klart. 

Sen var jag klar, skönt. Senare i höst blir det även lite traditionella höstköp så som jacka/mössa, kofta, vinterskor. Men sen inte ett skit mer. 

Nu är jag trött som en liten gris.

Hörs imon,
xx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0