Time is precious

Alltså, jag undrar hur tiden kan gå så snabbt? Det känns som dagarna flyger iväg och jag hinner inte med allt jag vill göra. Nu är klockan redan tre och allt jag hunnit med idag var att göra mig i ordning och städa hela huset. Jag ska inte till mamma idag så det betyder att jag måste handla jordgubbar nu snart för det är något jag är så sjukt sugen på och har varit sedan igår.

Det har hänt ngt med mitt högra nyckelben. Jag kände av det lite redan i torsdags men nu har smärtan blivit mycket värre bara jag rör det gör det sjukt ont. Hoppas det blir bättre..

Just nu känns det som jag inte har tid att träffa någon, inte släkten och inte vänner. Det känns sådär faktiskt men jag kan inte göra så mycket åt det. Jobbet, träningen och alla förberedelser tar upp mycket tid. Sen har jag inte kvar några vänner som bor nära utan alla bor i städer dit det blir ett litet projekt att ta sig. Ibland kan jag också tvivla lite på vilka vänner man egentligen har. Vilka är dem riktiga, vilka kommer jag alltid ha med mig i ned- och uppgångar? Vilka kommer finnas och glädjas för mig när jag är lycklig, och vilka kommer stötta när jag är ledsen? Vilka är egentligen bra för mig, och är jag bra för dem? 

Det är en viktig tanke i en vänskapsrelation, är vi kompisar för att vi alltid varit det? Eller är vi kompisar för att vi verkligen vill det och mår bra av att vara med varandra? Jag hade aldrig kunnat ha en vän som jag inte mådde bra att vara med.

Jag tänkte ha min avskeds/födelsedagsmiddag nu på lördag. Har helt lyckats lägga den på hyllan och har inte planerat något men ska försöka ta tag i den. Jennie kommer ner i helgen och jag vill gärna träffa mina San Francisco-pinglor och prata lite minnen. 

Nu ska jag handla jordgubbar
xxx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0