Graduation Day

Jag tycker så otroligt synd om alla studenter som kommer bli genomblöta vid utspringet idag, om inte ett mirakel sker dvs. Det har regnat konstant i över ett dygn och det lär väl fortsätta i samma melodi iaf till imon.

Nu är jag hemma hos pappa, ska strax klä på mig regnkläder och ge mig ut på en lång powerwalk. Nästa vecka ska jag komma igång med träningen igen ordentligt, får riktig panik när jag inte tränat mer än kondition nu under två veckor. Ska bli skönt sen när jag jobbar för då är det bara att träna efter jobbet direkt. Längtar så till jag börjar träna pass sen när jag flyttat, och få rutin på det igen. I love it. Jag måste säga det, jag är en människa som ibland tycker det är fruktansvärt tråkigt att jobba om jag inte trivs. Alla mina jobb hittills har gett mig sån ångest innan jag gått dit både pga. tider och arbetsuppgifter. Mitt jobb nu är underbart, bra lön, tider som gör att jag får min sömn och mer därtill, roliga arbetsuppgifter och helgerna off. Det kan absolut inte bli bättre. Någon som vill ha det fr.o.m den 10 augusti kanske? Och någon som är intresserad av en vit Macbook till ett väldigt billigt pris? Någon?

Jag måste även ut och hitta present till pappa som fyller 51 imon. Älskade pappa, vad hade jag gjort utan dig? Jag vet faktiskt inte om jag tänker efter.

Imorse hade jag en riktig mysmorgon, mamma hade gått till jobbet, jag låg kvar i min underbara varma säng med regnet smattrande mot rutorna,  drack te och läste tidningar och kände så mycket lycka i mig. Vilken underbar start på dagen.

Nu ska jag ut i regnet och bränna lite för att kunna äta naturgodis ikväll.
xxxx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0