Lovely day

Helt underbar dag tillsammans med pappa och Pau. Vi körde ut och åt på Svanshalls Krog, för mig blev det en utsökt sallad med tomater, quorn och halloumiost. Utsökt och nyttigt. Därefter gick vi en lång promenad för att kolla in lite saker sedan vår barndom. Vi besökte vår gamla sommarstuga som vi sålde i början av 2000-talet. Jag och Pau sprang in på tomten för att se hur det hade blivit. Lite nostalgisk blev jag eftersom där har vi firat midsommar under hela min barndom och spenderat stora delar av sommaren från det att jag var en bebis. Jag träffade även på min gamla lärare, favoritlärare dessutom, från min tid på högstadiet. Minns att hon alltid var den som uppmuntrade mig och verkligen trodde på mig i skolan, och det kändes så härligt att berätta för henne vad jag gjort sen vi sågs sist men också mina planer framöver. Jag såg glädjen i hennes ögon.

Vi hoppade sen i bilen och körde en runda i Arild med omnejd där vi bl.a. såg min första ridskola, platser jag lekt på som barn, kyrkan där jag är döpt, alla våra tre tidigare hus kollade vi på, stallet där jag hade min häst, mina dagis/skolor körde vi förbi och sist avslutade vi med en glass på mitt gamla jobb. Helt underbart mysig dag med pappa och Pau. Jag känner mig lyckligt lottad.

Nu sitter jag här ska strax ut på en andra promenad. Solen har tittat fram under stora delar av dagen och jag vill bara ut och röra på mig då, beach 09 är ju faktiskt här så man kan inte ligga på latsidan.

Vi hörs senare innan jag myser till det framför tvn.

xx

Lite bilder:

Fina pappa och syrran

Love the view

Här sprang jag runt och lekte som barn, minns det som igår.


Jag och syrran



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0