IN THE AYER

Har precis duschat, smörjt in mig, målat naglarna och gjort vid mig inför natten. Aerobicen var så jäkla kul, tur att jag hittat sådana pass i New York också. Hade inte överlevt annars. Nu blir det träning tisdag och onsdag sen är det sommaruppehåll. Inte för att jag ska ligga på latsidan för det, jag fortsätter med min andra träning ändå.

Jag kom på mig själv nu precis att jag tänkte över min livssituation just nu. Jag jämförde den med tidigare år. Tidigare år, genom gymnasiet men även innan har jag alltid bara längtat mig igenom sommaren, jag var aldrig nöjd för stunden utan tyckte det var tråkigt när det inte vad fest, när jag inte alltid umgicks med ngn osv. Det hände väll i genomsnitt 2 stora grejor per sommar och jag missade en väldigt stor del av resterande del av sommaren för jag längtade så otroligt mkt till endast dessa två saker. Just nu känner jag mig väldigt stabil och harmonisk, jag har uppnått det jag vill hittills i mitt liv och vet precis vilken väg jag ska gå för att komma vidare. Iaf, jag tänkte på nu vad det är jag längtar till. Och jag kom på mig själv att jag faktiskt närmast längtar till imorgon då jag ska gå upp och ta en promenad och äta en god nyttig frukost eller till exempel bara sitta och sola. Jag tycker det är härligt när man uppskattar livet även när småsaker händer, vardagliga saker. Det är lite så jag hittat mig själv, att inte bara sträva efter att stora saker så som resor, fester eller shoppingrundan osv. utan att lära mig uppskatta livet när jag bara sitter rätt upp och ner som jag gör nu och gör det bara för jag själv vill, ingen annan tvingar eller tycker man är konstig för att jag gör det. Livskvalitet kallas det.

Förresten, hittade en note jag gjorde på nyårsafton 2008. Jag skrev vad jag gjort under 2008, och mina expectations inför 2009. Det var bl.a. att komma in på FIT, att få ett jobb och att äta nyttigt och träna mycket. Vad härlig att se att jag faktiskt har uppnått allt trots att det inte ens har gått halva året. I rock :)

Nu ska jag gå in och kolla tv med älskade syster. 

Vi hörs imon igen,
xxx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0