Sorry.

Blogga är nog inte riktigt min grej, men jag gör ett nytt försök. Längesen jag skrev sist så det har hänt en hel del grejor. Haft mycket plugg, och känner äntligen att min motivation kommit tillbaka, sjukt skönt. Så allt rullar på på den fronten, gillar skolan otroligt mycket och faktiskt mina kurser också. Nästa termin blir det dock roligare kurser i form av journalistik, mass communications etc. Lite mer det jag vill jobba inom.

Halloween har också passerat tillsammans med en del andra utekvällar. Jag utklädd som Baseball player och Elle utklädd till a French Hooker spenderade vi kvällen på Tao där vi hade sjukt kul, vidare på någon efterfest och därmed var söndagen förstörd.

Väldigt skönt att vi i genomsnitt går ut en gång i veckan nu, om ens det. Kände att det blev lite mycket där ett tag och känns skönt att ha hittat tillbaka till min motivation och varför jag faktiskt är här - plugg!

Vi trivs fort. otroligt bra i vår lägenhet i SoHo, det blir inte bättre och jag känner mig otrolig lycklig mest hela tiden. Jag älskar den här staden, den får mig att må så sjukt bra, alltid, hela tiden vad som än händer.

Just det, jag fick även ett litet ryck för en månad sen och bokade en flight hem över vårt Thanksgiving Break. Kände att jag behövde komma hem lite pga. olika anledningar. Behöver ladda batterierna och se min älskade familj och släkt eftersom jag kommer spendera min första jul hemma i New York. Spännande! Så jag åker nästa lördag, och landar i Sverige söndagen den 22a där jag möts av min älskade pappa. Veckan är fullspäckad, så antar att det kommer gå fort så jag får göra det mesta av det. Nästa gång jag åker till Sverige igen blir antagligen först i juli/augusti. Det är inte mycket som lockar där som ni ser haha.

Idag är jag lite halvsjuk, ska strax gå och lägga mig. Väldigt skönt att ha en lugn helg, det blir ngr stycken sådana nu framöver, iaf till jag är tillbaka här.

Har skrivit klart mitt examensarbete i min fashion class, vilket jag har haft ångest för i drygt två månader nu. Tog mig två dagar när jag väl satt mig ner och skrev. Helt underbart!

Imon, när jag förhoppningsvis mår bättre, ska jag ut på en lång powerwalk och sen blir det att plugga undan för veckan som kommer.

Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0