Late night

Det blir ett väldigt kort inlägg från en trött Steffi. Hade min första klass i macroeconomics idag. Hade inga direkta förväntningar då ekonomi inte riktigt är min grej. MEN, blev positivt överraskad då vi hade en väldigt trevlig lärare. Är alltid lite spänd inför att se vilka lärare man får men denna gången var det en Rumänsk kvinna. Och VARJE gång jag hör en brytning, speciellt europeisk får jag en riktigt trygg känsla i mig. Får inte alls samma av de tidigare amerikanska professorerna jag haft, helt annan mentalitet bland dem, tråkiga. Så det kändes otroligt bra, vi utbytte några europeiska blickar när hon förstod att jag var från Svea.

Min lärare i matte är kines, skönt det med. Det känns faktiskt tryggt när man inte är den enda utlänningen i klassen.
Jag har pluggat effektivt i, låt oss säga, 8 timmar idag. Har hunnit med grejor så jag ligger långt långt före i mina klasser. Skön känsla.

Nu - Sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0