Back in the US.

Japp, då var jag återigen tillbaka i New York. Känns som jag aldrig åkte till Sverige, ibland är det lite läskigt hur fort tiden går. Men jag antar att man bara ska göra det mesta av tiden så behöver man inte oroa sig att den går för fort.

Resan hem gick bra, smärtfritt. Hade två säten för mig själv så fick god sömn och mina långa ben kunde sträckas ut ordentligt. Helt underbart. Landade på Newark och typ mig till lägenheten där jag träffade min kära Elle. Så kul att ses igen! Mitt jetlag var hemskt men trots det skulle vi ge oss ut och röja (nyårslöfte: Gå på roliga klubbar/träffa bra kontakter) så vi tog på oss klackarna, svepte en drink och gick till Veranda, Greenhouse, Avenue och 1Oak. De två sista ställena var toppen! Älskar dem.

Idag vaknade jag tidigt (jetlag igen), så nu är jag trött igen. Men ska strax ge oss ut i solskenet och vandra ner till China Town där vi tänkte kolla in priser på fisk, grönsaker och frukt. Ska börja köpa varor där istället, samt på ekologiska affärer. Det kanske kostar lite mer i ekologiska affärer men det är nog värt det, med tanke på besprutningar, tillväxthormon osv. som används. Usch!

Jag hatar verkligen vattnet i USA, klorerat äckligt jävla vatten. Kroppen blir torr, håret blir torrt, porerna blir inflammerade. Har ju inte så stort val i duschen, men ansiktet ska jag från och med nu tvätta med köpt dricksvatten. Det är det jag saknar med Sverige redan, VATTNET! Det jag inte behöver sakna nu är yoghurtnötterna som jag alltid annars kräver. Jag köpte med för x antal hundra kronor, så nu har jag för hela våren skulle jag tro. Men som alltid är man ju inte sugen när man väl har det. Varför är vi människor gjorda så? När vi väl har något så är det inte lika roligt längre?

Ikväll ska vi ut en sväng igen, ska testa två nya klubbar: Juliette och Boom Boom Room. Kommer bli fab känner jag.

Vi hörs senare.
xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0