Good nightyyy

Då var det kväll igen. Kom hem för drygt en timme sedan efter en väldigt intressant i macroeconomics, skönt när det visar sig vara det istället för något man fasade inför tidigare. Imon har jag lektion mellan 2-5, därefter direkt träning sen mys i min säng med en bra film tror jag - för vet ni vad, mitt godissug kom tillbaka så Elles boyfriend har köpt med lite godis till mig. Lycka, så det ska jag mysa med imonkväll till en bra film. Wie.

Idag var det tydligen något MTA-möte/konferens/demonstration som vid vår skola, så allt var avstängt och fullt med poliser, hundar, hästar och polistorn var uppsatta vid vår skola. Värsta pådraget. För er som inte vet vad MTA är gäller det metron här i NYC, och det var protester gällande höjda fares och också att studenter borde få gratis metrocard.

Lite andra punkter dem tog upp:
  • It’s not our crisis, we won’t pay!
  • No school closures!
  • No budget cuts, no tuition hikes!
  • No layoffs, no salary or benefit reductions, no union-busting!
  • Restore free student Metrocards!
  • No privatization of public schools!
  • Cancel all student debt!
  • Eliminate racism in the public school system!
  • Free public education for all from kindergarten to college!

Nu ska jag duscha, sen plugga sen sova.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0